onsdag den 15. august 2012

Test...

Jeg tog lige en test på voresbørn.dk.

Hjælper du dit barn for meget???

Se lige mit resultat...

Overskuds-moren:

Du er en kærlig mor, der forstår at give slip på dit barn og lade hende prøve kræfter med livets større og mindre udfordringer.

Du sørger for at lade dit barn prøve selv først, men er nærværende og parat til at hjælpe, hvis det bliver nødvendigt. Du er opmuntrende, men udstikker retningen for dit barn, så det er trygt at prøve selv.
Det styrker både dit barns selvværd og hendes motorik.

Vær opmærksom på, at du giver dit barn udfordringer, der modsvarer hendes alder, og ikke for eksempel forventer, at hun kan binde snørebånd som treårig eller altid huske sin jakke i skolen som seksårig.

Bum bum.. Jeg kan da alt andet end lige tilstræbe at gribe tingene an på den måde - men der er jo også de travle dage uden overskud..

Her er linket til testen hvis du også vil prøve..

3 kommentarer:

Gitte sagde ...

Hehe, jeg fik den samme som dig. Og jeg vil da vove den påstand, at jeg har svaret ærligt - så det er måske ikke helt skørt?!?!

Det er måske også derfor mine børn er begyndt at sige, at "her i huset, kalder vi det hjælp-til-selvhjælp" ;-)

Mila sagde ...

Jeg vil os vove pelsen og sige at jeg svarede ærligt.

Måtte jo luge tænke fremad nogle gange grundet at øglerne ikke er så store endnu, men ved hvordan jeg har været overfor min lillebror.

Så hey, overskudsmor godt gået. Hjælp til selvhjælp er os mit motto. Eller hvad man kan kalde det.

Mila sagde ...

Jeg vil os vove pelsen og sige at jeg svarede ærligt.

Måtte jo luge tænke fremad nogle gange grundet at øglerne ikke er så store endnu, men ved hvordan jeg har været overfor min lillebror.

Så hey, overskudsmor godt gået. Hjælp til selvhjælp er os mit motto. Eller hvad man kan kalde det.