mandag den 13. august 2012

Back in business.

Mandag.  Og den første efter 168 timers fri fra job.

Dagen er gået fin. Udover jeg kom kl. 9 først. Startvanskeligheder, kan man kalde det.

Vi afsluttede dagen, efter alt det kedelige såsom traaaansport hjem og indkøb, med en omgang badning i haven. W havde lidt skælvende blå læber tilsidst, men han hyggede sig. Gjorde han.

Imorgen er der endnu en dag, og jeg tror næsten at jeg er med. So bring it on.

Jeg er i gang med et spil nærmest med æren som indsats, me against tiden. Jeg har en personlig vendetta igang imod manglende struktur, sløseri og dovenskab. Nu er det ikke fordi det sejler særlig meget, men det sejler nok til at jeg syntes jeg er en sjuskebuks.

Her er et par eksempler:

1. Morgenmad i morges, som foregik derhjemme (eftersom de stod op til direktørtid). Samtalen lød nogenlunde sådan her:
Mig: Ungerne, vil I have Cherios til morgenmad? - med havregryn og rosiner......?
Ungerne: NEEEEJ. KUN Cheriooooos.
Mig: Okeeeey.
(Vandre derefter over til køleskabet, griber ud efter mælken og får sådan et lidt betuttet utryg i ansigtet (hvilket man helt sikkert ville have haft set hvis blot man havde været inde på den anden side.)
Ordret fik jeg vist sagt... Nej nej nej, mor har gemt at købe mælk. Det var os fordi vi var ude hele dagen igår.
(YES, skyd skylden væk og få det straks bedre med dig selv-tricket). Hvad der fløj rundt af ukvemsord inden i hovedet, det undlader jeg at skrive her.

Men inden du bliver alt for forarget over tanken om to sultne børn der slukøret må gå i vuggestue uden ad, så fortvivl ej. De fik dejlig morgenmad, blot med lidt mindre mælk.

2. Aftensmadsituationerne...
Ikke selve situationerne. Mere det de indeholder. Jeg har de seneste par uger ikke rigtig fået planlagt vores aftensmad.
Vi får jo mad og det nu heller ikke så ringe. Det er mere hele min tilgang til det. Jeg er skidetræt af at lave mad når jeg jo er smadret efter en lang dag på job. Hvorfor er der ikke nogen der kommer og laver det for mig? Bare en gang i mellem...
Men sådan leger vi ikke, og jeg skal selvfølgelig selv ordne det. Derfor har jeg besluttet at lægge strategien om.
Vi sætter alle sejl ind på nærvær og skruer ned for ambitionsniveauet hvad angår mad. Så bliver man vel heller ikke skuffet over sig selv.

Ærligt bevis: Idag stod menuen på pølser m. brød. Tilgengæld legede vi med Lego, badede i haven og nåede et brusebad inkl. putning kl.19:15.

Orv, nu ramte jeg lige trætheden....

Ingen kommentarer: