tirsdag den 19. juni 2012

Samsovning - Livet som tumlingemor #4

Hot or not???

Jeg dyrker det delvis herhjemme. Ment på den måde at jeg har W i min seng fast, Olivers seng står lige ved siden af min, inden for arms længde.

Grunden til dette var at W hver aftenen brugte så lang tid på at falde til ro i sin egen seng og for den sags skyld, blive i den hele natten. Af en eller anden årsag vågnede han op og var enormt ked af det omkring midnat HVER nat og det er umuligt at få ro på ham igen.

Jeg ved ikke hvad det rigtige er at gøre, man skal jo bare huske at der er Oliver os, som til sidst ender med at vågne op hvis man genstridigt bliver ved med at kæmpe med William.

Jeg gav op, eller øjnede mulighden for noget der var langt mere praktisk der virkede så min nattsøvn, og ikke mindst Williams nattesøvn blev prioriteret. Nemlig at rykke om så jeg kan nå dem begge uden at skulle op, samt at de ikke vågner om natten, medmindre de er syge.

Og det fungerer....

Men nogen gange nager det mig at det skal være sådan, nok mest fordi at den generelle holdning er at små babyer skal sove på eget værelse bag lukket dør når de er bittesmå, fremfor samsovning.

Det er dog aldrig noget jeg har dyrket, de har altid sovet på samme værelse med os. Og det gør de os her det nye sted hvor vi bor nu, på trods af at de fleste nok ville lave en væg mellem mit og deres soveværelse. Men det vil jeg nu ikke. Vil gerne have dem tæt på.

Men når jeg sådan mærker efter, så er det jo sådan det skal være. Ihvertfald for mig og mine børn. Jeg tror på at det giver trygge børn, og mere søvn til mig. Hvilket ikke er at kimse af.

Mit allerstørste problem ved denne her løsning, er at jeg har svært ved at få indrettet soveværelset. Og sikke et luksus problem. Men det er da svært at gøre noget ved et rum, når man ikke aner hvor tingene skal stå.

Nå, men det kommer nok.

2 kommentarer:

Gitte sagde ...

For fanden, hvor var det godt at læse Mila!

Det har vi/jeg også altid praktiseret, dog med en barneseng på hver side af dobbeltsengen.

Og jeg vil gerne LOVE, at det går over af sig selv igen - mine flyttede frivilligt ud af soveværelset da den store var 6 og den lille 4½ - for at sove sammen dog :-)

Jeg tror også på, at det giver en god nattesøvn for både børn og voksne samt en tryghed, der ikke er til diskussion...

Hep hep for samsovning og tak for et fantastik indlæg :-) Kan godt være jeg låner idéen, skal nok linke til dig :-)

Mila sagde ...

Fedt at hører jeg ikke er alene.

Er sikker på at det giver noget rigtigt godt med på vejen. Og hey, vi får alle vores søvn. BONUS!!!

Og du låner bar.