mandag den 7. maj 2012

Jeg tager toget hver morgen - suser forbi Valbyparken, eller nærmere beskrevet Frems fodboldsbaner.

Hver gang blir jeg lidt nostalgisk. Især på en solskinsmorgen som der var forleden.

Jeg ryger lige tilbage til min barndom, hvor Valbyparken udgjorde det som have, for os der boede i lejlighedskompleks.

Så snart at det var varmt nok, mødtes vores familie oppe i Valleren. Vores cykler var spækket med termokander med kaffe, spejdertæpper, småkager, madpakker og på særligt varme dage et par Tuborg.

Jeg savner sommeren som den var - og håber muligvis lidt barnligt hvert år at sommeren blev som dengang. Men det er vel egentlig overhovedet ikke muligt. Dengang havde man jo for pokker fri i 6-7 uger.. Dét var tider...

Jeg vil give mine drenge samme minder. Is på terrassen, boldleg i haven, cykling, saftevand, vandmelon, vandkamp og jordbær.



William spiser is i barnevognens skygge på en varm sommerdag.



En tørstig Oliver nyder is og koldt vand i skyggen.... En lur på 3 timer kan vel gøre alle tørre i munden...

Håber de kommer til at mindes deres somre i barndommen som nogt helt specielt.

Ingen kommentarer: