lørdag den 31. december 2011

31.12.11

Sidste dag i det her år.... 2 0 1 1 .....

Underligt år, eller .(indsæt selv et ord - jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det)....

Jeg sluttede med at gå hjemme med O og W, de startede i vuggestue, jeg fik nyt job, jeg blev alene mor, og alt imens jeg har prøvet at hænge i. Hele vores firkløver har nok prøvet at hænge i.... Sikke et år...

Man må godt blive lidt nostalgisk på årets sidste dag - men jeg ved ikke lige hvor jeg skal starte eller slutte.. Og det er vel os okey taget i betragtning af at jeg lige nu lever i de "gamle rammer" på trods af at vi egentlig er i nogle "nye rammer"... Underligt og normalt på een tid, og så er det usandsynlig svært at se mig selv ½ år ud i fremtiden.

2 0 1 2.... Bringer forhåbentlig spændende ting med sig, ved ikke lige hvad udover nyt hjem og nye omgivelser. Men 2012 bliver os et hårdt år på mange måder, måder som jeg ikke har lyst til og måder som jeg ikke ved hvad er førend de rammer mig som en mavepuster.

Det er da lidt angstprovokerende at fremtiden for mig er alene - solo - ene... Dét var ikke planen, men man skal heller ikke være sammen - hvis man kun er det for børnenes skyld...  Men spørgsmålet om hvorvidt han nu har truffet den rette beslutning popper da op....

Men det ikke at have nogen at dele det med i hverdagen, ikke at have nogen at støtte sig til når man er bekymret,  ikke at have nogen til at give en hånd med når man er træt med træt på, og jeg kunne blive ved, gør mig trist.

Udover det tror jeg ikke umiddelbart at enlige mødre med hængemave går i særlig høj kurs..

Nå, men GODT NYTÅR herfra og kom nu sikkert ind i det nye år....

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Blev lidt trist da jeg læste din blog i dag - men ihh hvor kan jeg godt forstå dig!!
Men erfaringen fra min lille andedam er denne: Man skal finde sig selv for at kunne finde en anden. Ved det lyder super, mega irriterende, men prøv at give dig selv tid til at lande i dit nye liv. Find dine rutiner både de dagligdags praktiske - men også i dine nye forhold til både ungerne, ham der du ved nok, familien, vennerne, arbejdet, og alle de andre, som render rundt i ens liv. På den måde finder du også ud af, hvem du er lige nu, og hvad du har behov for - ud over en praktisk støtte i hverdagen.
Ved udemærket hvor frustrerende det er at hele ens liv ligner en byggeplads, hvor man ikke er sikker på om skidtet er ved at blive revet ned, eller om det er på vej op, men på et eller andet tidspunkt finder man ud af, at nu er der ved at blive bygget nyt, strukturer tager form og arbejdslarmen aftager stille og roligt. Så længe rodet er uoverskueligt, og man ikke selv ved, hvad der sker hvor, kan man heller ikke tage nye fremmede elementer ind. Men i det øjeblik det hele begynder at tage form og bliver overskueligt, så er jeg 100 på at det vælter ind med søde købere/lejere ;-) Som btw er helt ligeglade med hængemaver og påhængsbørn! :-)
Var et forsøg på at muntre dig lidt op - ved ikke om det hjalp, men var skrevet i bedste mening. Hepper på dig i det kommende år - og tror at inden året er omme ser du meget lysere på fremtiden fordi de store hurdler på byggepladsen allerede da er væk, og strukturen træder frem :-)

Gitte sagde ...

Søde Mila

Hvor er det et ærligt og følelsesbetonet indlæg!

Ville gerne skrive rigtig mange søde og "hold your head high" ting, men de er ikke nemme at beskrive. Kender alt for godt dit følelsesmæssige kaos, men jeg håber tiden læger alle sår hos dig. Det bliver sikkert ikke nemmere det næste lange stykke tid, og der gælder det om at bide tænderne sammen og sætte de positive ting i fokus.

Og så hjælper det at give sig selv tid til at "sørge" over det liv, man troede man skulle have. Det er tilladt at bande, råbe og tude! Jeg tror i hvert fald på det skal ud...

Rigtig godt nytår til dig og dine dejlige børn - 2012 må være "alene-mødrenes" år :-)

Krams

Mila sagde ...

Søde søde jer, tak for jeres beskeder....

Håber i får en dejlig nytårsaften og jeg skal gøre mit for at være lige nu og her i nuet - og hey, det er børn så gode til at holde een i...

Alle jeres søde ord og råd er hermed skrevet ned bag øret og i den lille sorte.. :-)

Pas på jer selv og kom godt ind i det nye år.

CYBER-KRAM herfra.....