fredag den 2. september 2011

Brachium

= Broccoli..

Og broccoli er sundt og lækkert. Det skal man ihvertfald bare syntes lidt, især på KISSKOST som jeg hoppede igang med igen efter alt for mange måneders pause.

Det burde friste alle at spise mere broccoli efter at læst lidt om vores lille grønne ven her.

Jeg vidste ikke de havde blomster, de der små grønne nogle...

Broccoli bloem.jpg

Men det har de, og endda noge fine nogle af slagsen...

Jeg sidder her under og tæppet og morer mig over underligheds-faktoren i at jeg laver et indlæg om broccoli.

Broccoli flowers 2525385935 e13d4de4c4 b.jpg

Det her billede svarer så mit store spørgsmål som jeg spekulerede på idag.. HVOR KOMMER BROCCOLIEN fra? - Jeg ved at de ikke kommer fra Fakta af, os selvom de nogle gang godt kunne mistænkes for det...
Og ja, jeg er bybarn med stort B. Jeg forestillede mig nemlig at de kom op af jorden. men de er simpelthen blomster...

Her er lige en opskrift som jeg tror jeg vil lave i nærmeste fremtid, os selvom det er NO GO...... Min mors veninde lavede det tit og jeg husker det som rigtig lækkert..

Ingredienser:
1 broccoli hoved
1 dl. solsikkekerne
dl. rosiner
1 rødløg
Marinade:
dl. letmælksyoghurt naturel
2 spsk. hvidvins- eller æbleeddike
¼ dl. sukker


Broccolien plukkes i små buketter , rødløg skæres i små tern. Løg, rosiner og solsikkekerner lægges i en skål.

Marinaden blandes og hældes over.

Salaten trækker i køleskabet indtil servering.


1 kommentar:

Lisel sagde ...

Sejt at de er blomster - vidste jeg ikke :)