mandag den 15. august 2011

Hej Hverdag...

og velkommen ind i mit lív (igen).


Du er nu blevet fast inventar og hvor er det gået nemt. Men jeg tænker os at det er hvad man gør det til... Jeg gør det ikke til så meget, ikke andet end at det kræver PLANLÆGNING og prioritering...


Det er meget muligt at der ikke er tid til en eneste kreativ tanke, fordybelse i livets store spørgsmål, og alt det andet man kan have brug for som menneske. Men Hverdag, lov mig at det får lov at få en plads os..


Nu er du her, og du gør mig godt. Både på det indre plan, men os på det ydre. Hvis man kan snakke om at gå til grunde på barsel, så kunne man godt komme til at falde over mig på dén liste. Selvom jeg kan savne de semi-rolige morgener med Go ´Danmark i kassen, te i koppen og børn der kravler på væggene, så er det fantastisk at kunne få proppet hovedet med en masse andre menneskelige relationer i form af KOLLEGAER og arbejdsopgaver.


Jeg havde troet at dit indtog i vores lille familie ville være mere smertefuldt, men der tog jeg fejl. Men det er ikke første gang. At sende ungerne i vuggestue, som var den ultimative invitation til at bringe dig ind i vores liv, dét har os været overraskende nemt. Jeg må indrømme at jeg ikke havde så svært ved at aflevere dem som jeg egentlig havde troet. Jeg blev ret hurtigt glad for dig, og du er tilsyneladende dybt vanedannende.. Glæder mig allerede til næste fridag.. Fredag kom hurtigt...


Når jeg sådan lige sidder og smager på ordet HVERDAG så smager det lidt af støv, trivielle handlinger, same in same out. Men ak suk Hverdag, hvad er det for et ry du har dig... Er du virkelig så slem som rygtet siger? - Jeg glæder mig ihvertfald til at smage mere på denne form for hverdag - NU MED BØRN. Men realismen er tikket ind, jeg forventer ikke vilde udskejelser, flere aktiviteter end vi formår, og maden behøver ikke være nylavet-plukket-skudt-bagt-opfundet HVER dag. Dét er helt OK med mig hvis ungerne får en leverdreng eller havregryn med Cherios til aftensmad.


Så Hverdag, glansbillederne er makuleret, lad os tage nogle nye sammen..


Åååh kære Hverdag.... Du giver mig lidt af den "gamle" mig tilbage.. Langsomt dag for dag kommer det snigende...


Tak....

Ingen kommentarer: